Posts

Showing posts from February, 2014

> VIEW DALAM & LUAR NEGARA.

Image
Assalamualaikum and hi everyone.



Dari atas : Putrajaya / Sg. Mekong, Laos / Gold Coast, Brisbane.

(=.=)



> PHOTOSHOOT SUKA-SUKA.

Image
Assalamualaikum and hi :)


(>.<)


> CLASSMATE 2002/2003 SEKOLAH SUKAN BUKIT JALIL.

Image
Assalamualaikum darling.

Throwback zaman sekolah ain jom!


Tingkatan 4

Tingkatan 5

Alhamdulillah beberapa orang rakan ain telah berjaya menempa nama dalam bidang sukan masing-masing. Tahniah ain ucapkan kepada Farizal Marlias (Bola Sepak), Mat Yo (Bola Sepak), Amirul Hadi (Bola Sepak), Nurul Azwan Roya (Bola Sepak), Siti Nur Masitah (Menembak) dan Kemarul (Golf) kerana masih aktif dan berjaya dalam bidang sukan masing-masing. Melihat kejayaan kawan-kawan dah cukup membuktikan bahawa SSBJ telah melahirkan ramai atlet ternama di Malaysia. Ain bangga menjadi salah seorang pelajar SSBJ. 

Walaupun ain dah tak aktif dalam bidang sukan selepas melahirkan DD. Namun jiwa ain terhadap bidang ini tak pernah padam. Berniat untuk kembali aktif menembak tapi bila mengenangkan DD, mampu kah ain berjauhan dengan DD? Siapa pula yang akan jaga DD kalo ain away? Kekangan ini lah yang menyebabkan ain tidak bersedia untuk kembali aktif. Walaupun jiwa meronta-ronta untuk kembali aktif. Mungkin ini pengorba…

> SHOOTING MEMBERS.

Image
Assalamualaikum readers.



Perkenalkan rakan-rakan sesama menembak dulu. Dari Kiri: Siti Nur Masitah (Amy), Fanny & Choo. Happy sangat dapat lepak dengan dorang malam tadi. Thanks korang sebab sudi datang rumah. Rinduuu lagiiiii...!! T_T



> PARENTS.

Image
Assalamualaikum and hi lovelies.


Mereka lah syurga ain di dunia. Tiada yang lebih indah selain mereka sentiasa di sisi. Ain bersyukur dikurniakan mama dan papa yang sangat mengambil berat dan penuh dengan kasih sayang. Tidak terbalas jasa mereka membesarkan ain dengan sempurna sehingga sekarang. InshaAllah ain tidak akan mensia-siakan mereka. Selagi ada nafas, ain akan berbakti kepada mereka. Alhamdulillah mereka sentiasa setia di sisi, saat ain senang dan susah, mereka juga yang memberi kekuatan ketika ain diduga dengan ujian yang maha perit. Thank you mama papa. T_T


I Love you Mama Papa. >.<



> NUTELLA OBSESSED.

Image
Assalamualaikum and hi uols.



Umi nak tolong suap tak bagi. Konon nak tunjuk dah pandai makan sendiri. Pastu jadi gini. Haihhhh.




> DEAR DD.

Image
Assalamualaikum lovelies.

Alhamdulillah harini DD dah menginjak ke usia 17 bulan (1 tahun, 5 bulan). Syukur sangat DD dah boleh sebut beberapa perkataan seperti:-"air, bird, cat, umi, aid (walid), ma (tok ma), ish (fish)".
Nanti kalo DD dah boleh baca, selalu lah bukak belog umi ni haaaa. Nama belog ni pon umi ambil sempena nama kamu. Umi cuma nak kamu tahu yang umi sangat gembira dengan kehadiran kamu. Walaupun, macam-macam dugaan yang umi lalui untuk melahirkan kamu, dan selepas melahirkan kamu. Umi syukur kerana umi dapat lalui setiap kepayahan itu kerana kamu. Kamu adalah sumber kekuatan umi. Tanpa kamu umi mungkin tidak sekuat sekarang. Walau apa jua dugaan dan ujian yang mendatang! Umi sedia asalkan ada kamu disisi umi. Umi cinta dan sayang kamu sangat!



Lets dance like a Queen on your special day. >.<


> READ ON THIS HUSBAND & WIFE.

Assalamualaikum uols,


Ain ada sedikit info untuk dikongsi dengan uols, especially kepada paraisteri, suamidan mereka yang bakal mendirikan rumah tangga.


Here we go:-

Ada suami yang lupa bahawa ibu lebih utama dari isteri.Ada isteri yang lupa bahawa suami lebih utama dari ibu.Ada ibu bapa yang lupa anak perempuan mereka perlu mengutamakan suaminya lebih dari ibu bapa.Ada isteri yang lupa bahawa si suami perlu mengutamakan ibu si suami melebihi si isteri.Ada anak lelaki yang lupa bahawa tanggungjawab menjaga ibu & bapa tergalas dibahu mereka dan bukan pada anak-anak perempuan.Ada anak perempuan yang lupa dia lebih terikat dengan tanggungjawab kepada suami & ibu bapa suami lebih daripada ibu bapa kandungnya sendiri.

P/s : Mungkin info ini berguna untuk anda semua, begitu juga dengan ain. Mari kita sama-sama amalkan                 untuk kesejahteraan rumah tangga dan mendapatkan keredhaan Allah S.W.T.





> BEING YOUR SELF.

Image
Assalamualaikum readers.



Always be your self,  express yourself,  have faith in yourself,  do not go out and look for a successful personality and duplicate it. -  Bruce Lee




> GRAFA, SS15.

Image
Assalamualaikum and good morning my larling...

....Last week punya cerita.  Yang kiri sekali tu Amy, Sebelah Amy tu Tasha dan sebelah Tasha tu Nasreena. My best buddies ever!



Reunion: Buddies.
P/s : Gambar kurang clear, snap guna fon je. Hmm terlupa bawa camera! Haishh ralatnya.. Dahla jarang dapat berkumpul mcm ni.  T_T





> UMMI.

Image
Assalamualaikum readers.


Alhamdulillah, Finally semalam DD dah boleh panggil Ain, Umi. Terharu sangat sampai rasa nak menangis. DD dah besar. T_T



> MY BREAKFAST FOR TODAY.

Image
Assalamualaikum semua.



Cute tak bekal ain? Heheh. bukan ain punya pun, pinjam yang DD punya.  Hadiah dari makngah dia. Tapi umi yang rasmi dulu. Maaf ya sayang! Meheheh
Thank you mama sebab sediakan sarapan pagi untuk ain. Mama tau ain memang liat sikit nak sarapan pagi, so nak tak nak ain kena makan jugalah sarapan yang telah disediakan oleh mama nih! Kalo tak makan, kecik pulak hati mama kiteww tu nanti. =.=